Christer Dyrwoold

Detta klockslag kommer att komma tillbaka om en timma

Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.

1 november

ERFARENHETER

IDAG HEDRAR JAG DET FÖRFLUTNA, NUET OCH FRAMTIDEN

  Idag hedrar jag det förflutna för läxorna. Mina erfarenheter har lett mig till en medvetenhetsnivå som annars inte kunde ha varit möjlig.

  Jag kan släppa förargelser och inse att mina föräldrar gjorde det bästa de kunde. När jag tittar på det förflutna känner jag en eftertanke i min egen läkningsprocess.

  Jag hedrar gåvan för alla de rika upplevelserna. När jag kan leva i ögonblicket kan jag vara en dragen deltagare i livet. Jag omfamnar alla upplevelser fullt ut, och jag är tillgänglig för att känna ett brett spektrum av känslor.

  Jag hedrar framtiden för drömmar och visioner. Jag blir den typ av person som jag vill bli. Min förmåga att drömma och att tänka magiskt hjälper mig att använda varje kris som ett fordon för att ta mig i den riktning jag vill gå. När jag kan föreställa mig en bättre existens kan jag omfatta osäkerhet med mod.


 

Ja det som har vart, kan jag inte ha gjort ogjort. Jag hade ändå en bra uppväxt. Fast jag blev ju inte uppfostrad som en bra person. Jag gjorde som minna föräldrar jag flydde med alkohol, och använde även andra beroende framkallande medel. Men jag lyckades ju sluta 1997 och även min pappa slutade 2000. Han fick leva de sista tolv åren i nykterhet. 

Jag hade mat och husrum när jag var liten. Jag blev aldrig slagen. Fast det var inte så mycket kärlek. Men det var heller inget hat i familjen. Fast den var helt klart en dysfunktionell familj.

Det här skriver jag klockan 01:11 första gången, det kommer att bli det igen om en timma, eftersom tiden kommer att dras tillbaka. Det kommer att bli vintertid, eller så kallad normaltid.