Christer Dyrwoold

Hoppas på att inte bli ensam
Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.
 

23 februari

SLÄPPA TAGET

I DAG SLÄPPER JAG DE SAKER JAG INTE KAN KONTROLERA

  Begreppet att släppa är svårt att förstå. När mitt hemliv var kaotiskt, försökte jag allt i min makt för att kontrollera vad jag kunde. När mitt hem var stelt. Jag fick lära mig att det var katastrofalt att vara utan kontroll. Att tänka på att släppa saker som jag inte har någon kontroll över låter bra - men vad betyder det?

   Att släppa taget och låta Gud ta över betyder inte att jag ger upp. Snarare betyder det att jag gör det bästa jag kan. Det betyder att jag inte behöver kontrollera resultatet av varje händelse. Att släppa är en positiv handling av tro. Det släpper idén att jag måste bära hela belastningen och hela ansvaret för någon eller något.

  Jag känner en stor lättnad när jag vet att jag bara behöver göra mitt för att ta ansvar för mina egna handlingar. Jag tar det lugnt idag och slappnar av mitt grepp om den fina konsten att aldrig ge upp. Förtroende och avslappnad överlämnar jag.


Jag är ju rätt sent med det här eftersom jag ska iväg på möte i Rågsved. Om jag nu hinner äter frukost. Jag hoppas att det kommer någon. Jag var ju inte där föra söndagen för att jag var för förkyld. Vi får se om det är någon som komer på mötet i Rågsveds folkets hus klockan 12:30.