Christer Dyrwoold

Klart att jag är glad över att jag lever

Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.

25 juli

TACKSAMHET

JAG ÄR TACKSAM ATT JAG FÖDDES OCH JAG ÄR GLAD ATT VARA LEVANDE

  Idag är jag glad över att leva, jag är tacksam för att jag föddes. Varje dag nu, i återhämtning, kan jag fira min existens. Jag har ett syfte. Jag är viktig. Jag har en plats i mitt samhälle. Jag omger mig med människor som bryr sig. Min högre kraft kommer alltid att vägleda mig och göra mig medveten om min rätt att vara här nu.

  Jag har ett uppdrag i det här livet och jag tar dagliga steg för att slutföra detta uppdrag. Min närvaro är väsentlig, min närvaro känns. Det är svårt att vara tacksam när jag väcks från smärtsamma händelser och ständigt känner mig påverkad av deras resultat. Jag ansvarar bara för min del i livets dagliga uppgifter. Jag kan fortsätta att göra nya val och ändra min väg att växa i positiv riktning.

  Jag är viktig! Mina 


 Ja jag är väldigt glad över att vara vid liv. Jag dog ett tag 1995 i och med att jag blev svårt misshandlad.(hemsk bild) Jag överlevde men fick ligga på sjukhus i nio månader. Fick komma hem med tre peronliga assistenter. Jag fick diagnisen en förvervad hjärnskada.

Fast jag lyckades trots det sluta att dricka med hjälp av att studera AA:s stora bok.