Christer Dyrwoold

Har en bättre vision i dag

Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.

1 augusti

HARMONI

MIN INRE OCH YTTRE VISION ÄR TYDLIGA – FÖRVIRRINGEN ÄR BORTA

  Den dagliga ljusa gryningen bränner bort förvirringens dimma. Min återhämtning ger en lyft av dimman som har hållit mig osäker på mina tankar, mina känslor och mina behov. Förvirring är den klänning som bärs av alkoholiserade familjemedlemmar.

  Idag tar jag bort min kappa i mitt sinne och lämnar osäkerheten bakom. Jag kan vara helt säker på mina behov och lita på mina känslor för att hjälpa mig att veta. När förvirring lyfter, går jag framåt med säkerhet och med självförtroende. Min vision är inte längre molnig, så jag behöver inte gå på falska hopp eller trasiga löften. Hinder är inte i brist på på mitt sätt att hota mig. Snarare är min vision ljus, vägen framför mig är upplyst, jag ser vägen tydligt och jag går i den. Med en ny upptäckt tydlighet går jag i fred och i förtroende.


I dag så känner jag en harmoni i min kropp. Fast jag vet fortfarande inte vilken vision jag har. Jag kan fortfarande känna mig för virrad. Fast jag vet att jag inte löngre kan fly med några substanser. Jag är glad över att jag slutade att dricka 1997 med hjälp ut av AA:s Stora bok. Jag vet att jag bara ta en dag i taget. Med hjälp avv att se på tredje stegs bönen:

 

 

AA:s

Tredje stegs bönen

”Gud, jag överlämnar mig till dig – för att du skall forma mig och göra med mig som du vill. Befria mig från mitt egos slaveri så att jag bättre kan utföra din vilja. Befria mig från mina svårigheter så att segern över dem kan bära vittnesbörd till dem jag vill hjälpa – om din kraft, din kärlek och ditt sätt att leva. Må jag alltid handla enligt din vilja!”

AMEN