Christer Dyrwoold

Överlevde även sjukdomen
Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.
 

21 september

ÖVERLEVANDE

Jag är en överlevande

  Jag kommer inte längre att uppleva livet som något som "händer" med mig. Jag har rättigheter och jag har oändliga val, men för att uppnå mina rättigheter måste jag göra anspråk på dem. Idag kommer jag att ställa upp och hävda mig själv. Offerrollen är en som jag gärna kastar åt sidan, för jag är trött på lidande.

  Genom att ändra min goda ton kommer jag att ändra mitt beteendemönster. Jag kommer inte längre att spendera min tid på att utbyta berättelser om "är det inte hemskt", jag kommer inte längre att befinna mig i situationer där "jag har inget val." Det är inte min plikt att ta hand om människor genom att ge upp min makt för dem.

  Om jag har skadats kan jag göra något åt det. Idag söker jag efter min inre styrka-- och jag hittar den.


 

Ja jag överlevde både min barndom, och mitt liv i missbruk. Om mitt missbruk har jag en annan blogg som jag skriver om den sjukdomen. För det var i den sjukdomen som jag höll på att dö i. Eller på grund av konsekvenserna ut av den sjukdomen.(hemsk bild) Jag överlevde med en hjärnskada som jag fick.

Jag vet att jag har drabbads ut av konsekvenserna ut av min uppväxt. Mamma var en hypokondriker. Så när jag kände att jag var dålig i början ut av sommaren, så tänkte jag att det nog inte var så farligt. Fast det blev bara värre och värre. Den 10:e julo så ringde jag doktor.se och efter flera timmar, när jag till slut kom fram. Så gav hon mig rådet att åka in till akuten. Så jag ringde en ambulans och åkte in. Blev först körd till Rosenlund för att se om jag hade covid 19. Men det hade jag inte, men jag hade infektion i bihålerna, ögonen,lungorna och lederna. Dessutom så hade jag blodförgiftning.

Jag är tillbaka till jobbet nu mera, fast jag jobbar ju hemifrån nu mera.Men jag mår mycket bättre nu. Men jag har fortfarande sviter kvar efter alla sjukdomar och på grund av arvet efter min barndom.