Christer Dyrwoold

Flyr inte längre
Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.
 
 

23 september

SJÄLV GODKÄNNANDE

JAG TROR ATT JAG ÄR SÄLLSYNT OCH KÄRLEKSFULL

 I dag erkänner jag att jag har behov, och jag kommer att börja uppfylla mina behov. Jag behöver inte ta hand om människor så att de kommer att gilla mig. Att glädja människor för godkännande är utmattande, förnedrande och inte värt min förtrolighet.

  Under så många år medgav jag inte att jag hade behov. Det var som om jag var en tom kropp som gick runt och försökte ta kvar rester från andra människor. I mitt sinne var relationer och vänskap baserat enbart på vad jag kunde göra för andra.

  Jag förklarar högt i dag att jag är trevlig och jag är älskvärd. Allt jag behöver göra är att tro på mig själv. Det här är min utmaning. Detta är mitt mål, och jag kommer att uppnå det.


Ja jag vet inte vad andra tycker om mig? Jag gär så gott jag kan och jag själv tycker att jag duger så som jag är. Klart att även jag kan ha mina fel och brister. Fast jag tror ändå att jag är mer kärleksfull i dag. Mer än när jag var aktiv och drack. Då flydde jag in i alkoholen och alkoholism är en egosiskt sjukdom.

 

Jag är nykter nu sedan augusti 1997 som jag blev genom en annan gemenskap. Som skrev en stor bok 1939. Jag försöker att arbeta i båda programen. Jag kan inte vara kärleksfull om jag skulle dricka alkohol.
Ja vad är mina behov idag? Jag vill ju gärna bli omtyckt, därför jag startade FB sidan Duger så som jag är.