Christer Dyrwoold

Att vara intim med sig själv
Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.
 

30 oktober

INTIMITET

JAG KAN VARA INTIM OCH INTE FÖRLORA MIG SJÄLV

  En hälsosam, intim relation är möjlig för mig. När jag är intim med en annan betyder det inte att jag blir kvävd eller förlorar mig själv. Jag kommer inte att gå in i en relation som räddning av ett drunknande offer. När jag fungerar i den här rollen riskerar jag att bli "dragen under" och också drunkna. Jag blir instängd mellan min önskan om en nära relation och min rädsla för en nära relation.

   Idag känner jag igen både min önskan att vara intim och min rädsla för intimitet. Jag kommer att använda dessa känslor för att skydda mig själv och ändå ge mig själv tillåtelse att sakta söka den närhet jag längtar efter.

  Idag ger jag upp tanken att för att vara säker måste jag hålla mig separat. Det finns ingen anledning för mig att hålla mig isolerad om jag väljer att vara ansluten till en annan människa.


Jag är glad över att jag har min fästmö. Fast vi inte är så intima med varandra. Fast det verkar ändå finnas kärlek. Vi är nära varandra och förstår varandra. Klart att vi kan ryka ihop med varandra, fast vi försöker att lägga oss sams. Vi försöker att vara nära varandra i alla fall. Jag vill vara intim med mig själv.