Christer Dyrwoold

Arbeta
Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.
 

20 oktober

SÄSONGER

JAG TAR EN TILLFREDSÄLLANDE FÖRÄNDRING I DAG

  Jag är medveten om förändring i mig själv och jag gläder mig över det. Min sanna ande står hög. Jag är stark, jag är verklig och är ekstatisk levande, färgstark och anpassad till världen runt mig.

  Hösten ger en ökning, en tid av fruktans språk. Hösten är mitt där jag kan skörda allt gott av goda som omger mig. Bladen vänder färg och driver till marken. Även jag går igenom förändringar.

   Min själ och anda är mycket anpassade till höstens drag och nyp, och jag känner till en högre krafts konstnärskap i planeringen och utvecklingen av alla levande saker. Jag är en integrerad del av naturen, lika unik och perfekt som allt annat i naturen som omger mig.

  Jag gläder mig över min återhämtning, njuter av mina förändringar och tillväxt som gör att jag kan känna mig hemma igen med naturen.


Jag har alltid gillat naturens förändringar, fast nu börjar det nästan likna att vintern är här. Det är väldigt kallt och risk för snö är nära. Det har u äve snöat i norra Sverige. Nej nu ska jag äta frukost och sedan bege mig upp till vårdcentralen och lämna en blortrycksmätare som har haft en dag och natt. Sedan ska jag till arbetet och lämna en sladd. Sätta mig och arbeta lite. Försöka komma till dagens datum ut av det arbete som jag håller på med.

 

I kväll är det AA möte i Årsta kyrka klocka 19:30.