Christer Dyrwoold

Jag behöver tro på mig själv
Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.
 

22 januari

MITT INRE JAG

Jag kommer att växa och lyssna på min intellektuella själ

  Idag ska jag dyka inåt och utforska mitt inre utrymme. Jag kommer att bli mer medveten om min intuitiva röst för att styra mig hela dagen. Jag kommer att uppleva fred och glädje idag och lyssna på den kloka delen av mig själv.

  Många gånger söker jag efter denna fred och hittar aldrig den. Jag är för upptagen med att försöka kontrollera utomstående styrkor, försöker kontrollera människor och försöker att förutsäga resultat. Jag verkar aldrig få tillräckligt med vad jag vill ha.

Jag känner mina känslobrunnar inifrån, flyter från mitt inre själv, oberoende av yttre händelser. Jag kommer att lyssna på mitt intuitiva jag idag och koncentrera mig på mig.


 Ja jag vet ju inte vad som kommer att hända i dag. Jag förutser att jag kommer att gå på möte ikväll. Vi har inte planerat vaddet ska vara för möte, ikväll. Vilka texter som ska läsas. Tänkte att vi skulle försöka få till ett schema.Det gäller att ta det lungt och lyssna på sitt hjärta. I min andra blogg skrev jag lite i från bibeln som jag hittat på Taizè:s sida. Jag är inte kristen, fast jag tror på en Högre kraft och jag utforskar genom tolvstegs arbetet. Det säger ju att vi ska älska våra medmänniskor. I en annan blogg som heter Stärka min återhämtning som skrev om steg fyra i den.