Christer Dyrwoold

Har rätt att fatta felaktiga beslut

18 januari

Framgång

Jag fattar beslut med förtroende

Jag kommer att känna mig trygg med varje beslut jag fattar. Jag tar särskild försiktighet att fatta dem baserat på det jag vet. Jag kommer att avgöra självsäkert och i min egen takt. Jag kommer inte att styras av impulsivitet eller bli pressad till att bestämma innan jag är redo.

Samtidigt kommer jag inte att vara rädd för att fatta beslut eftersom varje utslag kommer att fattas med överläggning och i god tro.

I det förflutna lät jag slå fast. Jag satte dem på "håll" eftersom jag var angelägen om att göra ett misstag. Idag vet jag att jag kommer att göra de bästa valen jag kan göra. Jag får göra misstag, och jag får lära mig av dem.

Jag kan inte leva utan att fatta dem. Att veta detta kommer jag att fatta beslut med självsäkerhet och utan rädsla. Jag kommer att lita på mina avgöranden och göra det bästa jag kan.


 

Jag vet att alla mina beslut som jag tar inte behövar vara de rätta. Ja även jag fattar felaktiga beslut. Allt jag gör är inte bra. Fast jag försöker att fatta de rätta besluten. I dag fattade jag beslutet att promenara hem. Det var 3,61 kilometer. Nu har jag gått hem två gånger denna vecka. Jag beslutade för några år sedan att slå en tärning och vad detblirså många gånger ska jag gå hem under veckan. Jag har två plus två gångersom jag har missat, det kan vara bra att ha eftersom slår jag en sexa så slipper jag att gå. Men då ha jag två plus som jag ska gå.