Christer Dyrwoold

Jag har mycket feminint i mig
 
Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.
 
 

17 juni

SEXUALITET

JAG ACCEPTERAR OCH BEKÄMPAR MIN SEXUALITET I DAG

Jag är glad att jag är en kvinna. Jag är en man. Vår kultur har skickat oss blandade budskap om vad det innebär att vara en pojke (man) eller en tjej (kvinna). Många av oss har vuxit upp med förvrängda åsikter om våra sexroller.

   Det är viktigt att utveckla våra egna versioner av vad det innebär att vara man eller kvinna. Medan vi är inblandade i denna självupptäckt, är det också viktigt att få extra försäkring från dem som ligger nära oss.

    Att bekräfta vår maskulinitet eller kvinnlighet har inget att göra med sexism. Som män och kvinnor känner vi igen att vi har både manliga och kvinnliga egenskaper. När vi uppnår helhet upptäcker vi och uppskattar skönheten i båda dessa egenskaper.

  Idag bekräftar vi vårt kön och erkänner att det är underbart att vara en man eller en kvinna.


Jag växte upp med en mamma och pappa och tre äldre bröder. Mina små systrar fick jag när jag var 18 år och jag växte aldrig upp med dem. Jag växte bara upp med manligt omkring mig. Den äldsta brorsan var tolv äldre. Sedan kom nästa 9 år äldre och så en brorsa som var fem år äldre, Alla syskon var halv syskon. Jag har inga helsyskon.
Fast jag har känt att jag har mycket femenint i mig. Fast jag är ändå hetero. Men jag känner ändå att jag har femenint i mig och trivs att umgås med tjejer, och det är inte bara sexuellt.