Christer Dyrwoold

Mina egna beslut i dag
Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.
 

19 oktober

SJÄLVFÖRSVAR

JAG KOMMER ATT FATTA MINA BESLUT FÖR MITT EGNA BÄSTA INTRESSE

Jag kommer att fatta beslut i mitt bästa intresse idag. Jag kommer inte längre att ha ett misshandlande förhållande.

  I min alkoholhaltiga familj blev jag van vid att leva med sinnessjukdom. Att leva med en alkoholiserad förälder förberedde mig för överlevnad. Jag lärde mig att gå in i destruktiva relationer och sedan vänta och hoppas på att galenskapen skulle ta slut. Jag lärde mig att se en person inte för vem de är, utan för vem de kan bli ... om bara.

  Jag vet nu att jag måste skydda mig känslomässigt. Jag har lärt mig att det inte är säkert att placera mitt psyke i händerna på en galen person. Mitt syfte här på jorden är inte att missbrukas känslomässigt eller fysiskt. Det är av yttersta vikt att ta hand om mig själv och vara skonsam mot mig själv.

  Jag behöver inte vänta på tillstånd för att få hjälp eller att lämna ett förhållande som är i missbruk. Jag kan få stöd, men jag väntar inte på överväldigande godkännande från andra för mitt val. Mitt liv är mitt eget.


 Jag tar mina egna beslut idag. Jag är glad över att jag har mina gemenskaper att arbeta i de programmen. Dels det vuxna barnet, och även sjukdomen alkoholism. Jag vet att jag har sjukdomn aloholism, att jag inte tål någon alkohol. Jag lämnar över till den Gud som jag tror med tredje stegs bönen.

”Gud, jag överlämnar mig till dig – för att du skall forma mig och göra med mig som du vill. Befria mig från mitt egos slaveri så att jag bättre kan utföra din vilja. Befria mig från mina svårigheter så att segern över dem kan bära vittnesbörd till dem jag vill hjälpa – om din kraft, din kärlek och ditt sätt att leva. Må jag alltid handla enligt din vilja!”

I dag tar jag mina egna beslut, mina föräldrar är borta och jag får vara min egna kärleksfulla förälder till mitt inre barn.

I dag så kommer den här bloggen även till min morgon blogg int bara på min vuxna barn blogg Dagen som vuxen.