Christer Dyrwoold

Har uppfattat att jag inte är odödlig
 
 Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.

31 oktober

UPPFATTNING

IDAG LITAR JAG PÅ MINA UPPFATTNINGAR

  Den här dagen bekräftar jag att det jag ser, vad jag känner och vad jag upplever är verkligt - jag kan lita på mig själv. Jag testar mina erfarenheter, mina sinnen och min intuition.

  Som barn påverkades jag av "inget prat" -regeln i min familj, och jag kom till misstro på mina uppfattningar. Det ständiga förnekandet av att det fanns ett problem i mitt hem fick mig att tro att jag var den som var galen. Detta mönster, mer än något annat, har orsakat mig skada och besvikelse.

  Hur många gånger har jag bortsett från mina egna varningssignaler? Jag har ingått relationer som jag visste var dåligt för mig. Jag har rusat in i situationer som jag visste var farliga. Hur många gånger måste jag fortsätta gå in i samma tegelvägg och blåmärka mig själv?

   I flera år har jag försökt flytta väggen. Idag går jag i en annan riktning. Jag lär mig att undvika skador genom att se människor och situationer för vad de är - inte för vad jag vill att de ska vara. Jag är extremt kapabel att förstå vad som är verkligt. Jag kommer att bedöma vad som ligger framför mig och fatta beslut i mitt eget bästa.


 

Jag har min egen uppfattning i dag. Jag behöver se att jag är en människa som kan bli sjuk. Jag tänker på det som skedde i somras, då jag blev sjuk.Jag kände mig så dålig och tänkte att jag ville inte vara som morsan en hypokondriker.Fast runt den 11 juli så åkte jag im till akuten på sös och fick ligga inne i någon månad. Jag hade infektion i hela kroppen. Bihåle, ögon,led, lunginflamation dessutom blodförgiftning. Så jag låg inne några dagar på sös och flyttade sedan till Karolimska sjukhuset som visste mer om infektioner. Jag är glad över att jag fick vård.

Jag ser mer nu på mina egna krämper, jg är inte odödlig. Jag dog ju också ett tag 1995 på grund av mitt missbruk.