Christer Dyrwoold

Har ändrat mycket i mitt liv
Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.
 

21 oktober

ÄNDRAR SIG

JAG ÄR KAPABEL ATT GÖRA FÖRÄNDRINGAR I MITT LIV

  Jag är kapabel att göra förändringar i mitt liv. Jag kan ändra situationerna, eller jag kan göra förändringar i min egen tro, tankar eller beteende. När jag tittar tillbaka på mitt liv och ser de misstag och dåliga val jag har gjort, undrar jag ibland om jag någonsin kommer att kunna ändra detta mönster av misslyckande till ett framgångsrikt. Jag vet att till skillnad från andra varelser i världen fick jag förmågan att ändra mitt program. Jag kan inte förändra det förflutna, men jag kan ändra min inställning till nuet och framtiden.

   När jag upplever känslomässigt obehag kommer jag att lära mig lyssna på mina känslor. Jag kommer att identifiera källan till obehag. Jag kommer att se vad som behöver ändras och jag kommer att vidta åtgärder för att lindra det obehag. Vid behov avslutar jag relationer som orsakar smärta. Jag tål inte situationer som skapar oro, ångest och förtvivlan.

  Jag kommer inte att förbli inlåst i något förhållande, plats eller sinnesram som äventyrar min hälsa eller mitt lugn. Förändring är nödvändig för tillväxt, och jag kan göra förändringar i mitt liv.


Den största förändringen gjorde jag 1997, när jag slutade att dricka alkohol. När jag verkligen tog tag i mitt liv. Runt 1999 så började jag arbeta med den Stora boken. Skaffadde en sponsor som jag trivdes med. Jag hade honom fram till hans död 2005. Sedan har jag arbetat med den själv.

 

Runt 2003 så började jag även att arbeta med ACA och mitt vuxna barn. Först så började jag att översätta Stärka min återhämntning. Sedan denna bok. Håller ju på att försöka översätta andra böcker för min egen skull. Precis som jag gjorde i min morgonblogg i morse. Där jag la ut ett litet stycke i från boken efter tårarna.