Christer Dyrwoold

Tillfrisknar i två program
Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.
 

6 november

VÄRDERAR MINA HÖGA TANKAR

JAG VÄLKOMNAR ENDAST DE SOM TOLKAR DET HÖGSTA VÄRDET

  I dag kommer jag att komma ihåg att yttre störningar inte kan komma in i mitt medvetande - om jag inte tillåter dem.

  Som barn kände jag att jag inte hade något annat val än att göra min hotande miljö till en del av min erfarenhet. Denna konditionering har övergått till min vuxna ålder, och den har lämnat mig "ständigt redo" för attack, kanske till och med i frånvaro av ett verkligt hot.

 Från det här ögonblicket kommer jag att filtrera bort de idéer, störningar och negativa omständigheter som hindrar mina framsteg. Jag kommer att lägga mina vapen med insikten att jag inte behöver vara beredd på krig hela tiden. Jag måste helt enkelt erkänna min förmåga att välkomna bara de tankar av högsta kaliber.  

  Det finns inte längre något behov av att jag är inställd på negativa påverkningar. Idag utvecklar jag en andlig känslighet som lockar till sig kärleksfulla, tillväxtproducerande upplevelser.


Jag satt mest för mig själv som liten och slog i gamla Focus böcker och va i min egna fantasi. Jag har förträngt mycket ut av de bråk som var mellan mina föräldrar. Jag har slagit bort mycket ut av mina upplevelser. Men jag vet att jag själv tog efter mina föräldrars drickande, och blev själv en alkoholist. Men blev nykter 1997 med hjälp av AA och deras Stora bok jag håller på att forska i den för att själv inte börja dricka igen. Jag är glad över att jag har två program att tillfriskna i från.