Christer Dyrwoold

Ska ta hand om mitt inre barn i dag
Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.
 

27 november

INRE BARN

Jag öppnar mitt hjärta till mitt inre barn

  Barnet i mig är lekfullt, vackert och uttrycksfullt. Det finns ett barn i mig som behöver kärlek och uppmärksamhet. Mitt barns jag är en viktig del av vem jag är. I mitt alkoholistiska hem hade jag aldrig tid att vara barn. Det är detta dyrbara barn som vet hur man spelar och accepterar kärlek. Det är detta dyrbara barn som jag upptäcker.

  Under hela dagen låter jag minnena från min barndom flyta. Oavsett om de är smärtsamma eller trevliga, jag vet att dessa minnen hjälper mig att upptäcka en viktig del av mig själv som jag har ignorerat. Jag känner en naturlig närhet med mitt barn själv, och jag vet att jag kan älska och acceptera det. Jag kommer att vårda barnet i mig med ömhet och värme. När jag älskar och accepterar barnet i mig känner jag att den underbart lekfulla delen av mig dyker upp.

  Idag öppnar jag mitt hjärta för mitt barns jag, och vet att det fortfarande lever i mig.


Ja jag behöver ta hand om mitt inre barn i dag. jag brukar vårda det ömt. Fast jag var förr ett busigt barn, som flydde i från livet. Med hjälp ut av alkohol och andra sinnesförändrande substanser. Jag tog inte hand om mitt inre barn förut. Jag lyckades att sluta dricka alkohol över 1% 1997.

 

Jag har faktiskt bara bra minnen i från min barndom. Fast om jag tittar tillbaka och tänker efter. Så är det många situationer som jag har förträngt. Det var många gånger som jag var rädd och ledsen. Fast jag kommer inte ihåg det. Men jag ska leva i nuet och ta hand om mitt inre barn.