Christer Dyrwoold

Går mot ljusare tider
 
Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.
 
 

2O MARS

Ny början - första vårdagen

 

JAG BÖRJAR I DAG MED HOPPFULL ATTITYDER OCH EN KÄNSLA AV FÖRNYELSE

 På morgonen när jag vaknar, kommer jag att börja livet på nytt. Jag närmar mig denna dag med en frisk utsikt: I dag behöver inte vara en återgivning, och det behöver inte heller vara en gammal repetition av gårdagens olycka. Gårdagens stress hör till igår.

   Jag litar på min Högre Makt att vägleda mig mot att släppa allt som jag inte kan kontrollera. Jag ser att mina livsspänningar härrör från många händelser som jag inte kan kontrollera, och från mina automatiska reaktioner mot andra beslut.

  Idag börjar jag igen, fräsch, förnyad. Jag kommer att skilja mig från gårdagens bördor och jag tillåter positiv energi att strömma genom mig, eftersom jag hälsar dagen med tydliga tankar och ingen rädsla.


Ja solen sken i dag, och det har gått bra på jobbe. Tog en pomenad från jobbet till Slussen. Har inte råkat ut för några sörre missöden. Bara att s ljus på framtiden. Vi kommer att gå i mot varmare tider, och på söndag så kommer klockan att dras fram. Då har vi sommartid.