Christer Dyrwoold

Så illa var det inte
 
 Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.
 

19 januari

FÖRÄLDRAR

Jag accepterar mina föräldrar och driver mitt oberoende från dem

  Idag ska jag leva mitt liv som en person oberoende av mina föräldrar. Mina föräldrar är separata människor, med egna tankar, känslor och beteenden. De kontrollerar inte mig och jag kontrollerar inte dem.

  Jag har mina egna tankar, känslor och beteende. Jag är oberoende, men jag bryr mig om mina föräldrar och jag fördömer dem inte. De har sina brister och fel, som jag har mina. Mina föräldrar har prisvärda egenskaper och de gör det bästa de kan, som jag gör det bästa jag kan. Jag försöker inte längre ändra mina tankar och känslor.

Min uppgift idag är att bekräfta mitt oberoende och att se de positiva egenskaperna i mina föräldrar.


Jag växte upp något så när tryggt. Jag blev aldrig slagen, och jag fick alltid mat på bordet. Det var rent och städat hemma. Framförallt så slapp jag våldet. Fast det var höga skrik och smällade i dörrar. När jag var liten så visste jag inte om det skulle bli våld. Jag trodde jämt att slagen skulle komma. Jag accepterade mina föräldrar när de levde. Fast tyvär så tog jag efter mina föräldrars drickande. Blev själv en alkoholist. Fast nyktrade till 1997 genom ett annat tolvstegs program.